Publicat per

PAC2: Cos, objecte i espai

Diferents opcions de possibles volums a escollir

He buscat tres opcions de volums diferents: de forma de con (en groc), de forma quadrada (en rosa) i de forma rectangular (en blau fluix). He escollit el volum de forma rectangular ja que em permet jugar amb més opcions d’affordances.

Usos del volum seleccionat

He escollit un volum de forma rectangular. La funció principal amb que es relacionaria seria com a seient. Per adequar aquest volum hauria d’estar amb una bona distancia amb la taula (que ha de ser d’una altura mínima i màxima per poder fer la funció de seient) per tal de poder arribar-hi amb facilitat però mai perdre la postura correcte perquè hi hagi una bona ergonomia, o bé hauria d’estar en un espai on pugui ser accessible per seure.

Les affordances del volum podríem diferenciar-les en dos principalment:

• Affordance perceptible: assentar-se, estirar-se..
  • Affordance oculta: posar-se dret a sobre per agafar objectes que no hi arribem o com esglaó per permetre els usuaris baixos arribar a asseure’s a les cadires altes, posar coses a sobre (exemple, jaquetes dels usuaris), per fer estiraments de tronc inferior per preparar les cames per saltar..

En la zona del principi al arribar a la sala de bar cafeteria, no hi ha seients baixos, sempre hi ha cadires altes (com veieu a la imatge anterior), per tant, un volum rectangular permetria a molts nens seure mentre s’esperen sense necessitat de pujar a dalt que es poden fer mal al caure.

Debat1el PAC2: Cos, objecte i espai

1. Enrique Macias Camuñas says:

Hola Marta!
    La selecció del volum és correcte, tot i això s’hauria de desenvolupar més per donar més consistència i justificació de la solució que aporta.

Per exemple, quan parles dels affordances, identificar-los en relació amb l’espai i l’usuari, identificant com i quines parts d’aquest rectangle es relacionen amb la funció.

Identificar millor les funcions, si dius que no hi ha lloc per tombar-se explicar-ho en relació amb l’espai i justificant el perquè de voler tombar-se.

Complementar amb més dibuixos i detalls per afirmar millor la proposta.

Experimentar amb el volum perquè aporti una solució de valor.

Espero haver-te ajudat.

K.